onsdag den 21. maj 2014

Planteholdsopgave - Lægning af kartofler

Idag har jeg fået lagt de sidste lægkartofler, som var i overskud fra dem som jeg anvendte til Potato Pot spanden. Potato Pot spanden er sat i drivhuset og de gror, er spændt på hvornår jeg kan fremskaffe nye kartofler til smagning :) Der skal ca. gå 4 uger endnu.

Litteratur
Bog
Schofiels, Bernard "Havemandens gode råd" 1. udgave, 1. oplag, 1995. Borgens Forlag


Her er lidt billeder fra processen af kartoffellægning, som jeg har lagt bagerst i haven.

Litteratur anvendes under lægning


Læs, lær også skal de lægges

Jeg lagde ca. 1-3 kartofler i hvert huld, afhængig af
 lægkartoflens størrelse

Huller med lægkartofler

 Jeg gravede ca. 8 huller i alt. 

Jeg anvendte spagnum jord efter jeg havde lagt kartoflerne

Jeg blandede jorden med sand

En blanding af jord og sand

Hypning af jorden

Ved hypningerne har jeg sat en pind så jeg kan huske hvor
 kartoflerne lægger


Ingen kommentarer:

Send en kommentar