søndag den 18. maj 2014

Dukkeopgave - 1. Tekstil - Fingerstrik

Dukkeopgaven består nu efter udarbejdelse og arbejdet med træmasse og træstykker, at arbejde med 3 forskellige tekstiler. Jeg vil i forbindelse med min dukkeopgave arbejde med tekstiler fingerstrik (garn), stof bomuld (symaskine) og brodering (på en speciel symaskine, hvor jeg vil brodere navnet Trolde) og derefter vil jeg sy det på tøjet med hånden (håndsyning)

Jeg har nu lært at arbejde med fingerstrik. Det var i starten lidt vanskelig men jeg fandt hurtig en rytme og jeg synes det er blevet et flot resultat efter første forsøg. Jeg skal bruge dette tekstil til en hale til min dukke, som er en Trold og hedder Trolde.

Her er billeder af arbejdsprocessen med dette tekstil samt en video.

Fingerne blev strukket igennem og der smiles

Koncentreret og spændte finger

Resultatet af fingerstrik

Dette skal bruges til dukkens hale

En video der viser fingerstrik processen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar