fredag den 26. december 2014

Specialisering - Naturfænomenet vulkan - Evaluering i samspil med børnene


Evaluering af projektet i samspil med børnene

Vi finder det væsentligt, at børns læring sker gennem oplevelse, udforskning og opdagelse. Og dermed også gennem deres egne erfaringer.Vi har erfaret efter evaluering af projektet, at vores udklædning ikke kun var sjov for børnene, men den vakte ligeledes deres interesse, hvilket vi kunne mærke i overgangen fra før vi havde udklædning på, til efter vi klædte os i udklædning. Børnene spurgte mere ind til eksperimenterne og ville også selv gerne prøve udklædningen “for at prøve at være kloge videnskabsmænd.” Derfor kan vi på udklædningen konkludere, at det kan være et positivt værktøj i formidlingen af svære naturvidenskabelige emner.

I vores interne evaluering af projektet vurderer vi, at det har været et vellykket projekt. Vi har desuden evalueret sammen med børnene, hvor vi derfra kan konkludere, at børnene har fundet projektet spændende og de ligeledes har fået en større viden omkring emnet. Vi vurderer også, at børnenes faglige nysgerrighed indenfor dette emne er øget.

Nedenfor ses billeder af den samlede evaluerings proces i samspil med børnene. Børnene kunne nu forklare os deres erfaringer og oplevelser indenfor naturfænomener som vulkaner og vulkanudbrud, hvilket var meget interessant og spændende at observere og høre deres forklaringer og beskrivelser på :)













Udarbejdet af: Birthe, Connie, Christina og Sanne
Pædagogstuderende Net
UCSyd Aabenraa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar