torsdag den 7. februar 2013

Udvælgelse af min biotop - "Skoven"

Jeg har gået og tænkt på hvor jeg skulle vælge min biotop. Jeg har tænkt tanken på mit naturområde forskellige steder og hvor jeg ofte kunne komme... også på forskellige tidspunkter af døgnet. Jeg er i øjeblikket bosat i København, men befinder mig flere dage ugentlig  i Sydjylland i min hjemby i Vejen.

I min barndom gik turen ofte til "Skoven", hvor mine kammerater og jeg byggede huler, legede skovtur med medbragte madpakker, legede cykelræs samt andre sjove og spændende lege. 

Vejen Kommune ejer "Skoven", og for ca. et år siden, købte min far brænde af Kommunen, hvor jeg hjalp ham med at fælde og hente brænde til brændsel. Jeg synes "Skoven" er et spændende sted at færdes i, med en smuk natur , hvor der er et rigt dyreliv af f.eks. forskellige fuglearter og en interessant skovbund, som jeg glæder mig til at udforske. Valget som skal udgøre min biotop naturområde, er derved faldet på "Skoven". "Skoven" ligger 0,5 km fra mit barndomshjem, hvor mine forældre stadig bor og hvor jeg ofte kommer. "Skoven" har engang været en gård med en flot have, som kan ses på de mange forårsblomster, der hvert år dukker op af skovbunden.

"Skoven" er omgivet af en lille sø med ænder, flere stier som forbinder det grønne område samt et tæt beliggende boligkvarter. 

En af "Skovens" smukke træer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar